Gry to jedna z form rozrywki, która wprowadza magię w twoje przyziemne życie. Dreszczyk emocji podczas gry może równać się z gorączką sportów ekstremalnych, ale zbyt wiele wszystkiego jest złe. Nadmierne granie może zaszkodzić tylko garstce osób narażonych na tę formę rozrywki. Im bardziej się od tego uzależniasz, tym bardziej cierpienie może powodować umysł i ciało.
Podczas gdy eksperci twierdzą, że gry mogą poprawić koordynację ręka-oko, umiejętność rozwiązywania problemów może jednocześnie powodować poważne problemy zdrowotne. Nawet Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) oficjalnie włączyła zaburzenia gry jako chorobę do Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób i Pokrewnych Problemów Zdrowotnych (ICD 11). Jest to zaburzenie lub powtarzające się zachowanie, w którym gracz zaczyna dawać pierwszeństwo grze przed innymi codziennymi czynnościami lub nawet wpływać na relacje, pracę i edukację. Wpłynęło to negatywnie na kontrolę nad grami lub eskalację gier pomimo wystąpienia negatywnych konsekwencji.
Eksperci w dziedzinie zdrowia fizycznego i psychicznego, rozwoju dziecka i psychologii przeprowadzili badania nad wpływem gier hazardowych, ponieważ nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi ani zalecenia. Gry takie jak płetwal błękitny i PUBG zaangażowały młodych ludzi ze względu na dynamiczną rozgrywkę i interaktywne funkcje. Jego rozprzestrzenianie się było w dużej mierze oparte na wpływach rówieśników – chociaż mogą być pewne negatywne wpływy, mogą być złagodzone przez bardziej pozytywne wpływy, w których dzieci mogą korzystać z gier, aby znaleźć równowagę i wykorzystywać je jako rekreację. Z drugiej strony płetwal błękitny zmanipulował i doprowadził do tego, że podatni na zagrożenia, młodzi i odizolowani społecznie ludzie działają w sposób szkodliwy dla ich zdrowia.
Według Samira Parikha, dyrektora i kierownika wydziału nauk mentalnych i behawioralnych, Fortis Healthcare, gry mogą stać się zaburzeniem, gdy przestają być czysto rekreacyjne, a ludzie czują się zmuszeni do gry jako sposób radzenia sobie z niepokojem i niepokojem. „Nieuporządkowane gry prowadzą do upośledzenia we wszystkich aspektach życia, w tym naukowców, pracy, relacji i zdrowia”, mówi.
Czy granie w grę pomaga ludzkiemu mózgowi w sposób, w jaki tylko gracze chcą wierzyć? „Granie w gry wideo może mieć zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki – liczy się natura i zakres, w jaki te gry są odtwarzane. Z jednej strony niektóre gry mogą zachęcać do rozwiązywania problemów i skracać czas reakcji, gry z użyciem przemocy mogą zmniejszać hamowanie osób wobec przemocy i prowadzić do zwiększonej agresji. Jednocześnie nadmierna gra może zakłócać inne aspekty życia, które mogą stać się szkodliwe ”- ostrzegł Parikh. Niektóre negatywne skutki gier to izolacja społeczna, problemy zdrowotne związane z dietą, brak snu, depresja, zły stan zdrowia, słabe wyniki w szkole / pracy, trudności w relacjach, niepokój i drażliwość, niepokój, zaabsorbowane myśli, a nawet dzień marzeń o zajęciach.
Jeśli jednak otrzyma wyższy priorytet, granie może spowodować szkody pomimo negatywnych konsekwencji. Gry są zaprojektowane przede wszystkim z myślą o młodych ludziach. „Od nas zależy, czy zajmiemy się różnymi aspektami związanymi z grami. Musimy być wrażliwi na charakter gier, na które narażone są dzieci. Jednocześnie gry wideo nie mogą zastępować gier i sportów, które są tak istotne dla zdrowego rozwoju fizycznego, społecznego i poznawczego dziecka. Musimy przekazywać dzieciom umiejętności czytania i pisania w mediach, aby mogły odróżniać fakty od fikcji i zdrowo oceniać. Ważne jest, abyśmy zdawali sobie sprawę z różnych wpływów społecznościowych i medialnych w życiu dzieci, abyśmy mogli się z nimi zmierzyć i wykorzystać je jako momenty nauczania, aby zapobiec negatywnym konsekwencjom ”- dodaje Parikh.